søndag den 25. november 2012

Mine læringsmål


Læringsmål 1

What are my learning objectives?
Jeg vil gerne iagttage hvilken læsekultur der findes i Samuca, og hvilke materialer der findes indenfor   dette.
Dette kunne måske føre til at lave et læseprojekt hvor børnene kan lære at udtrykke sig.
I Brasilien har man iflg. min viden ikke kultur for at læse for børn. Derved lære børn heller ikke at bruge bøger og få en interesse for dem.


Why do I want to achieve these objectives?
At fremme børnenes interesse for litteratur og åbne en positiv fantasiverden.
De kan lære at forstå og analysere hvad de har læst og lære, at sætte ord på hvad de vil fortælle.


How do I want to achieve these objectives?
Jeg kunne evt. udvælge en interesse gruppe af børn som jeg vurdere, og pædagogerne på Samuca, er store nok til at være med. Da jeg ikke kender børnenes baggrund endnu kan dette først ske når jeg har lært dem at kende.
Yderligere kender jeg heller ikke børnenes uddannelses niveau med hensyn til læsning eller i det hele taget deres erfaring med indlæring.

Læringsmål 2

What are my learning objectives?
Jeg vil tilegne mig viden om og erfaring indenfor den pædagogiske praksis i Samuca.
Jeg vil gerne se om jeg kan sammenkoble deres måske mere subjektive viden og handlingsplan sammen med min teori.

Why do I want to achieve these objectives?
Jeg tror man vil kunne udnytte den fantasi og naturlighed der må være et sted, hvor der måske ikke findes alle de redskaber, både teoretiske og materielle, som man har i Danmark.

How do I want to achieve these objectives?
Iagttage personalet og se hvilke redskaber de bruger og ud fra min kendskab og teori herhjemmefra videreudvikle eller lave helt nye redskaber.



Læringsmål 3

What are my learning objectives?
Jeg vil meget gerne se hvordan de arbejder, og se om de bruger den anerkendende pædagogik som vi lægger så stor vægt på her i Danmark.
De står måske med andre udfordringer   som man ikke ser herhjemme og arbejder derfor måske ud fra andre pædagogiske retningslinjer. Jeg vil her iagttage og koble min teori og deres praksis sammen.

Why do I want to achieve these objectives?
Jeg ved ud fra egen erfaring at man ikke har haft stor kendskab til denne type pædagogik i Brasilien. Jeg kunne godt tænke mig at erfare om der er sket en udvikling indenfor området, eller om man stadig bevæger sig indenfor asymmetriske relationer som det optimale.


How do I want to achieve these objectives?
Jeg vil igennem iagttagelse vurdere hvilke pædagogiske redskaber der bliver brugt på Samuca, samt være nysgerrig og reflekterende, i forhold til det pædagogiske arbejde på institutionen.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar