tirsdag den 13. november 2012

Mine overvejelser


Hvad du ønsker at få ud af opholdet:
– Jeg har idag været på Samuca for første gang. Jeg tror den største faglige udfordring bliver at præge personalet og ikke mit arbejde med børnene. Jeg håber meget at kunne få personalet til at tænke over hvad de laver så de ikke bare er, men rent faktisk yder et stykke arbejde med disse børn.
- den største personlige udfordring tror jeg bliver, at holde en personlig afstand til børnene og ikke blive følelsesmæssigt indvolveret. Jeg vil så vidt muligt prøve at forbluve så objektiv som muligt-
– Det, jeg tænker det betyder at være dansk i udlandet er at man som dansker skal forsøge, at være åben over for de metoder man benytter og de mennesker der arbejder på for eksempel Samuca. Man behøver ikke nødvendigvis at synes om det, men man kan måske prøve at forstå det og acceptere det for hvad det er.
– Det, jeg kommer mest til at savne bliver nok den strukturede arbejdsform. Jeg kommer til at savne, at teknikkerne bygger på evidensbaserede arbejde og ikke bare noget man lige har bestemt sig for på stedet fordi man har gjort sådan de sidste 40 år. 
– Når jeg kommer hjem håber jeg at have styrket min overbevisning om at den faglighed som vi lærer i Danmark er vigtig da vi her får nogle redskaber til at hjælpe og vi ikke bare handler i uvidenhed og magtesløshed.
Jeg tror det bliver nogle rigtig spændende måneder jeg får her på Samuca, og jeg håber både jeg og personalet måske kan lære hinanden noget. Hvem ved om man ikke derigennem også vil hjælpe børnene mest og bedst.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar